sunnuntai 12. lokakuuta 2014

Vieläkin yhtenä kappaleena

_MG_6477
_MG_6528 _MG_6507 _MG_6497 _MG_6491 ''No joko?'' ja ''eikö vieläkään?'' on kysymyksiä, joita oon saanut tässä parin päivän aikana kuulla muutamaan otteeseen. Silloin raskausviikolla 27, kun mua käskettiin ottamaan iisisti ja varoiteltiin että vauva saattaa syntyä ennenaikaisesti mä olin melkein varma, että nyt kun sanotaan näin, niin ihan varmasti sitten kuitenkin mennään yli lasketun ajan. Ja oikeassahan mä olin. Vaikka tässä nyt ei olla mentykään yli kuin sen 2 päivää niin mä voin jo tuntea sen turhautumisen mitä kaikki ne tuntee, joilla raskaus venyy sinne 42 viikolla asti. Perjantaina mulla oli neuvola, ja jotain edistymistä oli kyllä tapahtunut mutta silti mahdotonta sanoa, kauanko tyllerö vielä meinaa masussa köllötellä. Toisaalta mulle on se ja sama koska päättää syntyä, kunhan päättäisi tulla omin ehdoin eikä synnytystä tarvitsisi käynnistää. Mulla on ollut niin hyvät visiot päässäni siitä, että supistusten alkaessa haluan olla kotona niin pitkään kuin pystyn koska tiedän, että pystyn rentoutumaan kotona paljon paremmin mitä sairaalassa. Käynnistyksessä taas joutuisin käymään koko prosessin läpi alusta loppuun sairaalan tiloissa, eikä ajatus tästä kieltämättä oikein houkuttele. Tottakai mun täytyy hyväksyä että nämä nyt vaan on sellaisia asioita mihin ei voi itse vaikuttaa, eikä kaikki aina mee niin kuin suunnittelee, mutta ainahan sitä voi silti toivoa parasta. Turhauttavinta tässä kaikessa varmaan on se, että mä en oikeasti yksinkertaisesti osaa tehdä mitään kun odotan vaan, että koska päästäis lähtemään. Laskettuna aikana kävin vielä kaupassa ja mulla oli jotenkin tosi hölmö olo kun sielä vaapuin menemään hyllyjen välissä :-D Täällä mä nyt sitten vaan möllötän kotona aina välillä yrittäen tehdä jotain sellaista, joka voisi edesauttaa synnytyksen käynnistymistä. Toivotaan nyt vaan kovasti, että meidän pitkä odotus pian palkittaisiin

5 kommenttia:

  1. Oi vielä olet yhtenä palana. Aloin seurata blogiasi nähtyäni odotuskuvat Suvin sivuilla. (Oltiin samoihin aikoihin otattamassa kans kuvat). Meillä tyty on jo sylissä. :). Katsoin sairaalakassi päivitystäsi ja sen sanon, että mitään siellä ei todellisuudessa tarvinnut. :) ite en tainnu tarvita ku puhelimen laturia ja suklaarusinoita. :) tosin ite olin sektios joten sekin rajoitti laukulle pääsyä. :D synnytyksen jälkeen siel ei kyl ajankulua tarvi (kone, lehdet ym..) ku aika kuluu vauvaa tuijottaes ja nuuhkuttaes. :) onnea matkaan, toivottavasti synnytys sujuu mahdollisimman helposti ja kivuttomasti. :) -heidi

    VastaaPoista
  2. Tiedän tunteesi. Itsekin kynsin ja hampain tahdoin välttää käynnistystä. Lääkäri oli rv 37 aivan varma että käynnistämään ei tarvii ruveta mutta itse sitä silti epäilin. Neuvolassa rv 40+5 sain yliaikaiskontrolliajan viikon päähän ja sekös jänskätti. Pahinta oli kun olo oli mitä mainioin eikä hellekään haitannut. Lenkkeilin ja tein kotiaskareita tavalliseen tapaan, kävin keskustassa kiertelemässä kauppoja, asuntomessuilla yms. No mutta sitten rv 41+0 alkoi tapahtua ja pari päivää myöhemmin oli nyytti sylissä. Eli luota vain siihen että kehosi toimii, vain muutama prosentti menee yli 42 :)

    VastaaPoista
  3. Jalkojen hieronta voi käynnistää synnytyksen - taitaa kyllä olla urbaanilegenda kun ei oo omia kokemuksia :D

    VastaaPoista
  4. Heippa! Sulla on kivan näköinen blogi! :) Taidan tulla seurailemaan sitä silloin tällöin. Jäin miettimään että onkohan miehesi Joel Tikka Kälviältä? Hän olisi silloin mun pikkuserkkuni, en ole nähnyt tosin pitkään aikaan niin siksi en varmuudella osaa tunnistaa. :)

    VastaaPoista